Helsinki-Vantaalla nähtiin 16. syyskuuta ennakko-odotusten mukainen 254-paikkainen Boeing 787 Dreamliner. Talviaikataulukauden alkaessa 29. lokakuuta reittiä lennetään kuitenkin pääsääntöisesti Airbus A330-300 -koneella mutta välillä Helsinki-Vantaalla nähdään myös Qatarin Dreamliner. Dreamliner kasvatti Helsingin kapasiteettia yli 90 prosentilla ja päivittäin tarjolla on siis 122 lisäpaikkaa verrattuna aiempaan A320-koneeseen. Qatar Airwaysin edustaja vahvistaa Lentoposti.fi:lle, että talvisesongin kovan kysynnän seuraksena konetyypiksi vaihdetaan Dreamlinerin sijaan A330-300. Korkeaan kysyntään vastataan siten vielä 17 prosentin lisäkapasiteetilla verrattuna 787-koneeseen. Qatar Airways on tyytyväinen Doha-Helsinki -reitin täyttöasteisiin.
"10. lokakuuta vietämme täällä 1-vuotispäivää ja lentojen kasvavan kysynnän vuoksi olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme tarjota päivittäin entistä enemmän paikkoja Boeing 787 Dreamlinerin ansiosta”, kommentoi Qatar Airwaysin Suomen myyntipäällikkö Pernilla Tillas.
Qatar Airwaysin reitti yhdistää Helsingin matkustajat Dohan kautta 150 kohteeseen ympäri maailman. Qatar helpotti matkustamista elokuussa 2017 uudelle viisumivapausohjelmalla jonka piiriin kuuluu myös Suomi.
Kasvavalle Helsinki-Vantaalle operoivat laajarunkokoneilla Finnairin ja Qatar Airwaysin lisäksi myös Japan Airlines. Kaikki yhtiöt kuuluvat samaan oneworld-allianssiin. Qatar Airways lentää nyt päivittäin Boeing 787 Dreamlinerilla Helsingistä, Kööpenhaminasta, Oslosta ja Tukholmasta. Päivitys 18.9 klo 1530 Lisätty Qatar Airwaysin kommentit ja kapasiteetti määrä. Päivitys 22.9 klo 13.55: Lisätty kappale, jossa on tieto miksi Boeing 787 Dreamliner vaihtuu A330-300 -koneeksi ja kerrottu tyytyväisyydestä reitin matkustajatäyttöasteessa. Lue myös:
|
|||